مهارت‌هایی که به عنوان یک فروشنده باید آن‌ها را در خود تقویت کنید

مهم‌ترین عامل در موفقیت فروشگاه‌های لباس، فروشندگان آن هستند. مهم نیست شما چقدر در زمینه بازاریابی توانمند هستید یا مهارت‌های مدیریتی‌تان چقدر قدرتمند است.

حتی مهم نیست چقدر برای دکوراسیون ویترین و مغازه خود هزینه کرده‌اید، اگر فروشندگان شما قادر به برقراری ارتباط با مشتری نباشند، هیچ خریدی صورت نخواهد گرفت. به همین دلیل، لازم است فروشندگان توانایی‌های لازم را داشته باشند.

بعضی از این مهارت‌ها باید به‌طور ذاتی در فروشنده‌ها وجود داشته باشند و برخی دیگر نیاز به تمرین و آموزش دارند.

تولیدی پوشاک زنانه آرمانتو در این مقاله، به شما کمک خواهد کرد تا با مهارت‌‌ های فروشنده لباس آشنا شوید.

مهارت‌های ذاتی فروشنده لباس

به عنوان مدیر فروشگاه عوامل زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. اولین اصل، تهیه اجناس باکیفیت است. شما می‌توانید کالاهای خود را با خیالی آسوده از تولیدی مانتو و تولیدی شومیز آرمانتو تهیه کنید.

این تولیدی، محصولات خود را با ضمانت کیفیت و دوخت در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین، اگر فروشگاه شما اختصاص به پوشاک بانوان دارد، می‌توانید سفارشات مانتو عمده و شومیز عمده خود را از وب‌سایت این تولیدی خریداری کنید.

پس از آن‌که فروشگاه خود را با اجناس باکیفیت مناسب پر کردید، نیاز به فروشندگان مجرب خواهید داشت. فروشندگان، به‌نوعی ویترین مغازه شما هستند، چون به‌طور مستقیم با مشتریان در ارتباط‌اند. بخشی از مهارت‌ های فروشنده جزء ویژگی‌های ذاتی اوست.

 

 

ویژگی‌هایی که باید در شخصیت آن‌ها به‌طور طبیعی وجود داشته باشد. از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میل به کمک به دیگران

یک فروشنده لباس موفق باید بتواند بفهمد مشتری چه می‌خواهد و چگونه می‌تواند به او کمک کند. مهم است که فروشنده، شغل خود را به‌عنوان تلاشی برای بهتر شدن زندگی مشتری در نظر بگیرد و بتواند به او کمک کند.

  • همدلی

می‌توان گفت همدلی پایه و اساس تمام مهارت ‌های فروشنده است. یک فروشنده همدل می‌تواند خود را جای مشتری بگذارد و بفهمد او دقیقاً چه می‌خواهد.

  • صبر

صبر یکی از عناصر مهم در مهارت ‌های فروشنده است. بعضی وقت‌ها مجبور خواهید بود با مشتری کنار بیایید که دوست دارد کارها را خیلی کند پیش ببرد، شما باید بتواند سرعت خود را مطابق میل او تنظیم کنید. شاید هم مشتری داشته باشد که بخواهد بیست تا کالای مختلف را برایش روی پیشخوان بریزید تا یکی را انتخاب کند. در هر شرایطی باید آرامش خود را حفظ کرده و صبور باشید.

  • رفتار دوستانه

هرچند برای اینکه یک فروشنده لباس موفق باشید نیازی به برون‌گرا بودن ندارید، اما رفتار دوستانه و صمیمی اهمیت دارد. فروشندگی یک شغل مردم‌مدار و اجتماعی است. برخورد صمیمانه و دوستانه با مشتریانی که از در مغازه وارد می‌شوند، یکی از مهم‌ترین مهارت ‌های فروشنده لباس موفق است.

  • قدرت حافظه و یادگیری سریع

از همان روز اول شروع به کار خود با حجم زیادی از اطلاعات روبرو خواهید شد: نحوه فروش، روش جمع کردن درست لباس‌ها، نحوه استفاده از دستگاه کارتخوان، قیمت‌ هر محصول و میزان تخفیفی که مجاز هستید به مشتری بدهید.

این اطلاعات هرگز به پایان نمی‌رسند. فروشگاه‌ها دائماً موجودی خود را بروز می‌کنند و شما باید همیشه از تغییرات آن آگاه باشید. به همین دلیل یکی دیگر از مهارت ‌های فروشنده لباس موفق حافظه قدرتمند است.

مهارت‌های اکتسابی فروشنده لباس

برخلاف ویژگی‌های ذاتی بالا که باید به‌طور طبیعی در یک فروشنده لباس باشند، بعضی ویژگی‌ها با تمرین و ممارست به دست می‌آیند. در ادامه، این نوع از مهارت ‌های فروشنده لباس را بررسی می‌کنیم.

  • گوش دادن فعال

گوش دادن فعال یکی از مهارت‌ های فروشنده لباس بسیار مهم و بااهمیت است. درواقع این مهارت برای همه کسانی که با مردم سر و کار دارند حیاتی است. گوش دادن فعال مهارتی نیست که هرکس به‌طور طبیعی از آن برخوردار باشد، اما با تمرین می‌توان به یک شنونده فعال تبدیل شد.

شاید بپرسید چگونه می‌توانیم گوش دادن فعال را در خود پرورش دهیم؟ برای این کار باید در صحبت‌های خود با مشتری، بخشی از گفته‌های آن‌ها را تکرار کنید. وقتی خود را ملزم به این کار می‌کنید، مجبور می‌شوید با دقت بیشتری به صحبت‌های مشتری گوش دهید. تمرکز روی زبان بدن و استفاده درست از دست‌ها، حرکات سر و غیره حین صحبت کردن نیز باعث می‌شود توجه شما هنگام تعامل با مشتری افزایش یابد.

  • آگاهی از محصولات

یکی از مهارت ‌های فروشنده لباس آگاهی از محصولات موجود در مغازه است. شما باید به‌طور کامل با جنس لباس‌ها، تولیدی‌های آن‌ها و ویژگی‌های هریک آشنا باشید. به عنوان فروشنده باید بتوانید به تمام سؤالات مشتری به‌طور صحیح پاسخ دهید. به‌عنوان مثال اگر یک لباس نخی می‌فروشید که می‌دانید بعد از یکبار شستشو آب می‌رود، باید به خریدار توصیه کنید از یک سایز بزرگتر استفاده کند تا دچار مشکل نشود. درباره اصول شستشوی لباس‌های پشمی، نخی، رنگی، مشکی و غیره اطلاعات خود را افزایش دهید و هنگام فروش، تعامل خود را با مشتری از طریق این اطلاعات تقویت کنید. همچنین باید با تولیدکننده‌های محصولات خود آشنا باشید و اطلاعات مربوط به آن‌ها را در صورت نیاز به مشتری ارائه دهید.

  • تقویت مهارت‌های ارتباطی

این یکی از واضح‌ترین مهارت های فروشنده لباس است. بعد از اینکه مشتری وارد مغازه شد، باید به گرمی به او خوشامد بگویید و به سؤالات او پاسخ دهید. همچنین باید دلایل کافی برای اینکه چرا یکی از محصولات شما مشکل آن‌ها را حل می‌کند، ارائه دهید. به مشتری کمک کنید و اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب را در اختیار او بگذارید. همچنین باید به مشتری اجازه دهید به کالاها دست بزند و جنس آن‌ها را بررسی کند. آمادگی خود را برای کمک به مشتری‌ها نشان دهید، البته نباید بیش از حد به آن‌ها بچسبید، به مشتری فضای کافی بدهید تا احساس راحتی کند. برخورد دوستانه شما باعث آسودگی مشتری و بهبود تجربه او در فروشگاه خواهد شد.

  • مهارت‌های فنی

توانایی استفاده مؤثر از دستگاه‌های مورد نیاز در فروشندگی اهمیت بسیاری دارد. به عنوان مثال، اگر هنگام تسویه‌حساب برای کار با دستگاه کارتخوان معطل کنید، رضایتمندی مشتری را کاهش می‌دهید.

  • مسئولیت‌پذیر باشید

وقتی مشتری در مغازه شما است ممکن است مشکلاتی پیش بیاید، حتی اگر اشکال از شما نیست هم از طرف فروشگاه پاسخگو باشید. از مشتری عذرخواهی کرده و برای رفع مشکل کمک کنید. به هیچ‌وجه در حضور مشتری به سرزنش مسئولین یا سایر کارکنان فروشگاه نپردازید

.

کلام آخر

یک فروشنده موفق هم می‌تواند به‌طور ذاتی متولد شود و هم با تلاش و استفاده از مهارت ‌های فروشنده ساخته شود. فروشندگی می‌تواند شغل هیجان‌انگیزی باشد، البته اگر مهارت‌های مورد نیاز آن را داشته باشید و خودتان را برای موفقیت در آن آماده کنید.

فعالیت بوتیک در دوران کرونا

فعالیت بوتیک در دوران کرونا

شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب‌وکارها را در سراسر دنیا با مشکل روبرو کرده است. بوتیک‌ها و فروشگاه‌های لباس نیز از آسیب ناشی از این بحران در امان نبوده‌اند. تعطیلی اجباری در شهرهای قرمز، و عدم تمایل مردم به حضور در بازارها و فروشگاه‌ها بسیاری از بوتیک‌ها را با افت میزان فروش روبرو کرده است.

البته هستند کسانی که حتی در این شرایط نیز فروش خوبی داشته و با استفاده از بعضی ایده‌های متناسب با بحران، وضعیت‌ بهتری پیدا کرده‌اند. شاید یکی از مهم‌ترین و متداول‌ترین راه‌ها برای جبران شرایط، استفاده از فروش اینترنتی باشد.

شما حتی می‌توانید پوشاک مورد نیاز مغازه خود را نیز از طریق اینترنت سفارش داده و در محل کار خود تحویل بگیرید. تولیدی لباس زنانه آرمانتو تنوع بی‌نظیری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما می‌توانید انواع مانتو عمده و شومیز عمده را از طریق وب‌سایت عمده فروشی مانتو آرمانتو سفارش دهید. در این مقاله، چند ایده عالی برای فعالیت بوتیک در دوران کرونا گردآوری کرده‌ایم.

  • تمرکز فروش روی محصولات اساسی‌تر

تحلیل‌گران بازار پوشاک معتقدند فروش لباس‌های لوکس و مجلسی در طول بحران کرونا تا ۳۰% کاهش یافته است. به نظر می‌رسد این نتیجه اجتناب‌ناپذیر باشد، روشن است که افراد ترجیح می‌دهند در شرایط بحرانی بیشتر روی نیازهای اساسی خود تمرکز کنند.

باتوجه به کاهش عروسی و مراسم‌های مختلف، طبیعی است که فروش لباس‌های شب و مجلسی کاهش داشته باشد. بنابراین بهتر است در این شرایط بیشتر روی فروش کالاهای اساسی، مانند پالتو ، مانتو، شومیز و لباس راحتی تمرکز کنید.

 

  • اطلاع‌رسانی

قبل از اینکه هر ابتکار و خلاقیتی به خرج دهید، لازم است روش‌های ارتباطی خود با مشتریان را مشخص کنید. یکی از مهم‌ترین دلایل ناکامی فعالیت بوتیک در دوران کرونا عدم توانایی آن‌ در برقراری ارتباط روشن با مشتریان است. بهتر است اگر تا به حال فعالیتی در فضای مجازی نداشته‌اید، همین امروز کار را شروع کنید.

البته فقط راه‌اندازی وب‌سایت یا کانال مجازی کافی نیست، می‌توانید بخشی با عنوان ارتباط با ما تعریف کنید و تمام روش‌های ارتباطی خود را شرح دهید. همچنین با قرار دادن بخشی با عنوان سؤالات متداول نیز تا حد زیادی از سردرگمی مشتریان خود کم خواهید کرد.

از هر راهی که می‌توانید به مشتریان خود بگویید، می‌توانند در این شرایط هم با شما در ارتباط باشند و کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

 

  • ارتباط تصویری زنده

یکی دیگر از راه‌های فعالیت بوتیک در دوران کرونا استفاده از ارتباط تصویری زنده است. فروشندگان شما می‌توانند از این طریق به‌طور زنده با مشتری‌ها صحبت کنند. همچنین می‌توانند به‌صورت تصویری محصولات فروشگاه را معرفی کرده و پیشنهاد دهند.

فروشندگان، بسیار انعطاف‌پذیرتر و مؤثرتر از سیستم‌های خودکار می‌توانند سفارش بگیرند و مشتری را برای خرید غیرحضوری لباس ترغیب کنند.

هرچند از این ایده به ندرت در کشور ما استفاده می‌شود، اما در طول بحران کرونا، بسیاری از کسب و کارهای اروپایی از این روش استفاده کرده‌اند. به عنوان مثال می‌توان به فروشگاه‌های OTB ایتالیا و بریو کید (Brave Kid) در چین اشاره کرد.

 

  • مشاوره‌ و بازاریابی آنلاین

هرچند فعالیت بوتیک در دوران کرونا با مشکل روبرو شده است، اما بسیاری از برندهای خلاق این تهدید را به فرصت تبدیل کرده‌ و فروش خود را چند برابر کرده‌اند.

شما هم می‌توانید مثل شرکت کازمو لیدی که بزرگترین تولیدکننده‌ی لباس زیر در چین است، تمرکز خود را به فروش از طریق وی‌چت یا برنامه‌های مشابه معطوف کنید.

این شرکت برای هریک از کارکنان، حتی مدیرعامل خود یک رتبه‌بندی از نظر فروش ایجاد کرده و همه‌ی عوامل را برای تلاش درجهت فروش بیشتر ترغیب کرده است. شما نیز می‌توانید فروشندگان خود را تشویق کنید به مشاوره و بازاریابی آنلاین بپردازند. اگر پاداشی برای تلاش‌هایشان در نظر بگیرید، از نتیجه‌ی کار شگفت‌زده خواهید شد!

 

  • بهره‌گیری از تولیدات داخلی

این روزها تولید و صادرات پوشاک در چین به شدت مختل شده است. همین امر منجر به ایجاد مشکل در زنجیره‌ی تأمین پوشاک، به ویژه در کشورهای آسیایی شده است. شاید این بهترین فرصت برای استفاده از تولیدات ملی و خرید از تولیدی مانتو و تولیدی شومیز ایرانی و باکیفیت باشد. تولیدی پوشاک زنانه آرمانتو با بیش از ۳۰ سال سابقه و تضمین کیفیت، آماده‌ی تأمین سفارش‌های شما است.

 

  • بیشتر تبلیغ کنید

فعالیت بوتیک در دوران کرونا به سرمایه‌گذاری بیشتری در زمینه‌ی تبلیغات نیاز دارد. از هر روشی که امکان دارد برای تبلیغات استفاده کنید. سعی کنید نام برند شما از ذهن مشتریان پاک نشود. استفاده از تبلیغات کاغذی هنوز هم اثرگذار است، اما این روزها که مردم بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند، تبلیغات مجازی اهمیت بیشتری دارد.

 

  • سرمایه‌ی خود را مدیریت کنید

هنگام خرید و قیمت‌گذاری کالاها مطمئن باشید قیمت نهایی را در نظر گرفته‌اید. باید بررسی کنید و مطمئن شوید که فروش به قیمت نهایی می‌تواند در مغازه شما سودآور باشد. قیمت محصول شما باید رقابتی و در عین حال سودآور باشد. اما درنهایت قیمت مناسب، قیمتی است که مشتری مایل به پرداخت آن باشد.

درست است که باتوجه به مشکلات فعالیت بوتیک در دوران کرونا مجبور به کاهش قیمت خریدهای خود هستید، اما هیچ‌وقت کیفیت را فدای ارزانی کالا نکنید. این‌کار باعث می‌شود مشتری‌های خود را برای همیشه از دست بدهید. شما می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را از تولیدی‌های باکیفیتی که محصولات خود را با قیمت مناسب ارائه می‌دهند، تهیه کنید.

 

  • با مشتری‌های خود در ارتباط باشید.

مهارت گوش دادن فعال را تمرین کنید. کاملاً به مشتری‌های خود گوش فرا دهید تا نیازها و خواسته‌های آن‌ها را درک کنید. سپس درمورد محصولات خود توضیح دهید و پس از خرید، از آن‌ها تشکر کنید. حتماً اطلاعات تماس مشتری‌های خود را جمع کرده و یک فهرست از آن تهیه کنید. فراموش نکنید مشتری‌ها بیشتر به‌دنبال یک تجربه جدید هستند، تا فقط خرید یک لباس.

 

کلام آخر

چالش‌های پیش روی فعالیت بوتیک در دوران کرونا به ما نشان می‌دهد که جنبه دیجیتالی تجارت با سرعت بیشتری نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی در حال رشد است. درمورد فروشگاه‌های غیردیجیتالی، حداقل تا شش ماه آینده هیچ چیز معلوم نیست.

بنابراین بهترین اقدام این است که به سمت خرید و فروش اینترنتی گام برداریم. شما می‌توانید علاوه بر اینترنتی کردن فروش، خرید خود را نیز با استفاده از خدمات فروش اینترنتی تولیدی پوشاک زنانه آرمانتو به صورت غیرحضوری انجام دهید.

حفظ مشتری در مغازه

روش‌های حفظ مشتریان برای فروشگاه‌ها

در تجارت لباس نیز مثل هر کسب و کار دیگری حفظ مشتری، معیار اصلی موفقیت است. فقط با یک‌بار جذب مشتری‌ها به مغازه نمی‌توانید از وفاداری آن‌ها برای همیشه مطمئن باشید.

در گذشته، اقتصاد به معنی تعامل با مشتریان ناشناس، چیدن کالا در قفسه‌ها و قیمت‌گذاری رقابتی بود. اما در تجارت جدید این موارد به ‌تنهایی کارگشا نیستند. در اقتصاد امروز، حفظ مشتری در مغازه باید اولویت اول اداره فروشگاه لباس باشد.

مصرف‌‌کنندگان، برای تجربیات منحصر بفرد هنگام خرید ارزش قائل هستند و می‌خواهند خریدی متناسب با نیازهای فردی خود، پرداخت آسان و رضایت تضمین‌شده داشته باشند.

در این میان فروشندگان لباس باید با تهیه محصولات خود از تولیدی پوشاک زنانه و مردانه باکیفیت، و توجه به اصول حفظ مشتری در مغازه به رشد کسب و کار خود کمک کنند. تولیدی پوشاک زنانه آرمانتو در این مقاله، چند راه عالی برای جذب مشتری مغازه پیشنهاد کرده است.

ارزش‌ها و اخلاقیات خود را نشان دهید

توجه به اخلاقیات و ارزش‌ها، یکی از اصول مهم حفظ مشتری در مغازه است. به عنوان مثال، می‌توانید هر ماه درصدی از فروش خود را به امور خیریه اختصاص ‌دهید یا برای حمایت از تولید ملی، کالاهای خود را فقط از تولیدی‌های باکیفیت داخلی تهیه ‌کنید. شما می‌توانید با سفارش اینترنتی از تولیدی پوشاک زنانه آرمانتو، تولیدی مانتو ارزان عمده و تولیدی شومیز را با قیمت مناسب وکیفیت بالا تهیه کنید. با این‌کار ضمن ارائه بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت، توجه به حمایت از تولیدات ملی را نیز به مشتریان خود نشان داده‌اید.

فروش آنلاین – فروش غیرآنلاین

شاید فکر کنید فروش آنلاین با فروش فیزیکی کالا تفاوت دارد. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد برای مشتری امروزی، این دو نوع فروش هیچ فرقی با هم ندارند. فراموش نکنید شما به دنبال حفظ مشتری در مغازه هستید، بنابراین چیزی که اهمیت دارد اعتمادسازی است.

اگر از عکس‌های نامناسبی که معرفی درستی از محصول ندارند، یا توضیحات ناکافی، برای فروش محصولات خود استفاده کنید، بدون شک شانس خود را برای حفظ مشتری در مغازه از دست خواهید داد. به همین دلیل اهمیت دارد که با مشتری صادق باشید و معرفی دقیقی از محصولات خود ارائه دهید. این نکته به طور ویژه در این روزها که درگیر بحران کرونا هستیم و بیشتر خرید و فروش‌ها به صورت اینترنتی انجام می‌شوند، اهمیت اساسی دارد. شما با چند ایده خلاقانه می‌توانید تجربه مشتریان را در فروش اینترنتی خود نیز به اندازه فروش حضوری بهبود ببخشید.

جبران متقابل

جبران متقابل یعنی وقتی چیزی از کسی دریافت می‌کنید، به دنبال راه‌هایی برای جبران آن باشید. اگر بتوانید از عنصر غافلگیری استفاده کنید، حتی نتیجه بهتری هم خواهد داشت. به عنوان مثال می‌توانید از یک محصول رایگان، کد تخفیف، پرداخت اقساطی یا اعتبار خرید از فروشگاه استفاده کنید. هرچیزی که نشان‌دهنده تشکر شما از وفاداری مشتری باشد، اثرگذار است. شک نداشته باشید که این روش به شدت به حفظ مشتری در مغازه کمک خواهد کرد. احساس تعهدی که بدین ترتیب در مشتری‌ها ایجاد می‌کنید، آن‌ها را برای خرید دوباره به فروشگاه شما می‌کشاند.

از داده‌های مشتری‌های خود استفاده کنید.

ما در عصر انفجار اطلاعات زندگی می‌کنیم، اما عجیب است که بعضی از صاحبان مشاغل هنوز از اهمیت این موضوع بی‌اطلاع هستند. جمع‌آوری اطلاعات می‌تواند دلهره‌آور باشد، اما اگر اهداف و برنامه‌های خود را مشخص کنید و با ابزار مناسب کار کنید، تأثیر آن بر حفظ مشتری در مغازه قابل‌توجه خواهد بود.

شما باید از این اطلاعات برای درک مشتریان، علاقه‌مندی‌ها، الگوهای خرید آن‌ها و غیره استفاده کنند. با بینشی که بدین ترتیب به دست می‌آورید می‌توانید خدمات خود را برای مشتری‌ها شخصی‌سازی کنید.

در کنار فروش محصولات، خدمات نیز بفروشید.

سعی کنید همیشه در کسب و کار خود خلاق باشید. رقابت با سایرین به این معنا نیست که دقیقاً مثل آن‌ها رفتار کنید، بلکه باید همیشه چیز بیشتری برای ارائه داشته باشید. به عنوان مثال، می‌توانید در کنار فروش لباس، از مشاوره مد هم استفاده کنید.

اطلاعات تخصصی خود را در زمینه مد، ترکیب رنگ‌ها و اصول شیک‌پوشی افزایش دهید و آن را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. سعی کنید به درستی آن‌ها را راهنمایی کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشند. به مشتریان خود دقت کنید و مهم‌‎ترین ترجیحات آن‌ها را فهرست کنید. این فهرست، یک فرصت شگفت‌انگیز برای ارائه خدمات در کنار فروش محصول را در اختیار شما قرار می‌دهد. ارائه خدمات از مهم‌ترین تکنیک‌های حفظ مشتری در مغازه است زیرا با این کار مشتری حس ارزشمندی خواهد کرد.

تعیین جایزه

این مورد شاید یکی از مرسوم‌ترین و عادی‌ترین راه‌های جذب مشتری مغازه باشد. کمی به رفتارهای خرید خودتان فکر کنید و ببینید این روش، روی شما چه تأثیری داشته است؟ آیا فقط از یک فروشگاه زنجیره‌ای خرید می‌کنید به این دلیل که جلوی در آن یک خودروی ۲۰۶ برای جایزه گذاشته‌اند؟ آیا کودک خود را به دندانپزشکی می‌برید که پس از معاینه به بچه‌ها بادکنک می‌دهد؟

آیا از فروشگاه لباسی خرید می‌کنید که با هر ۲۰۰ هزار تومان خرید، یک شانس در قرعه‌کشی کارت هدیه یک میلیون تومانی می‌دهد؟ کمی به این موارد فکر کنید و ببینید کدامیک از آن‌ها به حفظ مشتری در مغازه شما کمک می‌کند.

کلام آخر

حفظ مشتری در مغازه یک هنر است. اگر تصمیم گرفته‌اید مشتری‌ها را بارها و بارها به مغازه خود بکشانید، باید خلاقیت به خرج دهید. از روش‌های مختلفی می‌توان به دنبال جذب مشتری مغازه بود. در این مقاله با چند روش مهم که بارها امتحان خود را پس داده‌اند آشنا شدید. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که بیش از هر چیز دیگری، کیفیت محصولات شماست که به حفظ مشتری در مغازه کمک خواهد کرد. اگر تمام موارد اشاره شده را نیز رعایت کنید، اما مشتری از کیفیت یا تنوع محصولات شما راضی نباشد، هیچ تأثیری نخواهد داشت. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی به دنبال خرید کالاهای خود از تولیدی‌های باکیفیت باشید. آرمانتو با بیش از ۳۰ سال سابقه در تولید و توزیع انواع پوشاک زنانه، تنوع بی‌نظیری از محصولات باکیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید سفارشات مانتو عمده و شومیز عمده و تونیک عمده خود را به صورت اینترنتی از وب‌سایت این تولیدی مانتو و تولیدی شومیز تهیه کنید.

چک لیست باز کردن مغازه

چک لیست روزانه قبل از باز کردن فروشگاه

موفقیت لزوماً نتیجه‌ی یک اقدام جسورانه یا اتفاق بزرگ نیست. موفقیت می‌تواند محصول اقدامات کوچکی باشد که به‌طور مرتب و منظم انجام می‌شوند. اگر این اقدامات کوچک را به‌طور مداوم انجام دهید، با هم ترکیب شده و نتایج بهتری به بار می‌آورند.

جیمز کلیر نویسنده کتاب ارزشمند عادات اتمی معتقد است: «همه‌ی چیزهای بزرگ از آغازهای کوچک ناشی می‌شوند. بذر هر عادت، یک تصمیم کوچک است. اما با تکرار این تصمیم، یک عادت جوانه زده و قدرت می‌گیرد.» با این‌حال، همه‌ی این مطالب چه ارتباطی با اداره فروشگاه لباس دارد؟

در پاسخ باید گفت، همان‌طور که شکل‌گیری عادت‌های خوب، منجر به زندگی بهتر و شادتری می‌شوند، می‌توانند تجارت پوشاک شما را نیز قوی‌تر و پرسودتر کنند. چند مورد وجود دارد که شما باید هر روز در فروشگاه خود انجام دهید، تا در مسیر درست قرار بگیرید.

تولیدی لباس زنانه آرمانتو در این مقاله، چک ‌لیست باز کردن مغازه را برای شما تهیه کرده است. امیدواریم با به کارگیری این نکات، تجارت موفق‌تری داشته باشید.

موارد امنیتی را کنترل کنید.

اولین موردی که باید در چک ‌لیست باز کردن مغازه بگنجانید، بررسی موارد ایمنی است. اقدامات زیر می‌تواند مفید باشد:

  • همه درها را بررسی کنید تا مطمئن شوید شب قبل قفل بوده‌اند.
  • عملکرد سیستم‌های امنیتی را بررسی کنید و درصورت نیاز آن‌ها خاموش کنید.
  • همه‌ی درها را تا لحظه‌ شروع به کار رسمی فروشگاه بسته نگه دارید.
  • بررسی کنید که چیزی از کالاهای مغازه کم نشده باشد.
  • سیستم هشدار را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می‌کند.
  • فیلم‌های ضبط شده در دوربین‌های مدار بسته را مرور کنید.

 

فروشگاه خود را تمیز کنید.

مغازه شما باید همیشه تمیز و بکر به نظر برسد. البته ممکن است در طول روز و ساعات شلوغی، کمی از شکوه و جلال و تمیزی آن کاسته شود، اما مهم است که در ابتدای روز مغازه‌ی بی‌عیب و نقص و تمیزی داشته باشید. فراموش نکنید که رعایت این نکته تأثیر بسیاری روی بهبود تجربه مشتریان شما خواهد داشت. بنابراین در چک ‌لیست باز کردن مغازه خود، دومین قدم را به نظافت اختصاص دهید:

  • تمام پنجره‌ها و سطوح شیشه‌ای را تمیز کنید.
  • کف مغازه را جارو و تمیز کنید.
  • قفسه‌ها و پیشخوان را گردگیری کنید.
  • هرگونه آشفتگی مانند قفسه‌های نامرتب، اتاق پرو به هم‌ریخته یا ویترین را مرتب کنید.
  • سرویس بهداشتی را کاملاً تمیز کرده و مطمئن شوید صابون، حوله و دستمال توالت داشته باشد.
  • نمایشگرهای تبلیغاتی و قفسه‌ها را مرتب کنید.

در سومین قدم از چک ‌لیست باز کردن مغازه خود به سراغ نمایشگرهای تبلیغاتی و قفسه‌های لباس بروید. خریداران باید بتوانند اقلام مورد نیاز خود را به‌راحتی پیدا کنند. قفسه‌های به‌هم‌ریخته و نامرتب، آن‌ها را ناامید کرده و فروش شما را کاهش می‌دهد. علاوه بر مرتب کردن، باید مطمئن شوید تمام قفسه‌ها پر هستند و برچسب‌های قیمت به‌درستی زیر هر قفسه چسبانده شده است.

نمایشگرهای تبلیغاتی در اصل برای بازاریابی و جلب توجه مشتری‌ هستند. باید دقت کنید که این نمایشگرها به درستی عمل کرده و قیمت‌های نمایش داده شده، درست باشند. البته ممکن است بعضی از مغازه‌داران به‌عمد از قیمت‌های اشتباه در نمایشگرهای خود استفاده کنند. درصورتی که، شاید با این‌کار مشتری یکبار به مغازه شما بیاید، اما قطعاً بار دومی در کار نخواهد بود. حفظ صداقت، خریداران را راضی نگه داشته و کار صندوقداران را راحت می‌کند.

 

دستگاه کارتخوان خود را فعال کنید.

یکی دیگر از اقدامات مهم چک ‌لیست باز کردن مغازه راه‌اندازی دستگاه کارتخوان است. مهم است که هر شب بعد از تعطیل شدن مغازه دستگاه کارتخوان خود را خاموش کرده و به آن استراحت دهید. با این‌کار دستگاه خنک شده و روز بعد با کارایی بیشتری عمل می‌کند. اما هرگز فراموش نکنید که قبل از ورود مشتری‌ها، دستگاه کارتخوان خود را روشن کنید. با توجه به اینکه روشن شدن دستگاه کمی زمان می‌برد، اصلاً خوب نیست وقتی مشتری منتظر پرداخت وجه است، تازه آن را روشن کنید. همچنین عملکرد آن را بررسی کنید. مطمئن شوید دستگاه شما مشکلی نداشته و به‌درستی کار می‌کند. کاغذ رسید را نیز بررسی کنید و در صورت اتمام کاغذ خرید، قبل از باز کردن مغازه آن را تعویض کنید.

 

قبل از بازگشایی فروشگاه یک جلسه تشکیل دهید.

در آغاز روز با کارکنان خود یک جلسه تشکیل دهید تا درباره آن روز با هم بحث کنید. مطمئن شوید همه احساس خوبی داشته و برای شروع روز کاری آمادگی دارند. مهم است که روحیه خود را حفظ کرده و هر روز با کارکنان خود در تعامل باشید. موضوع جلسه شما می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اهداف روزانه خود را بیان کنید.
  • درباره روش‌های فروش و تبلیغات جدید بحث کنید.
  • اطمینان پیدا کنید که همه فروشندگان با محصولات جدید آشنا هستند و می‌توانند درباره آن‌ها با خریداران صحبت کنند.
  • تعاملات قابل‌توجه با مشتری‌ها یا رویدادهای گذشته را بررسی کرده و درمورد موارد درست یا غلط بحث کنید. ببینید آیا می‌توان اوضاع را به‌گونه دیگری اداره کرد؟ و چطور؟
  • به بعضی از زمینه‌ها که می‌توان آن‌ها را بهبود بخشید اشاره کنید.
  • بررسی کنید که هریک از فروشندگان به چه صورتی می‌توانند به فروش بیشتر مغازه کمک کنند.

البته نباید این جلسات را تبدیل به یک جلسه سخت و ناراحت‌کننده کنید. اشاره به برخی نکات ساده چک ‌لیست باز کردن مغازه و آرزوی یک روز خوب برای همه کافی است.

  • در انتهای چک لیست باز کردن مغازه خود بخشی را نیز به اقدامات لازم هنگام بستن آن اختصاص دهید.

همان‌طور که شروع خوب مهم است، داشتن یک رویه ثابت و منظم برای بسته شدن نیز به همان اندازه اهمیت دارد. شما باید یک روال معمول برای این کار داشته باشید.

  • تمام قسمت‌های فروشگاه، به ویژه روی پیشخوان و جاهایی که در تماس با دست هستند را دوباره تمیز کنید.
  • قفسه‌هایی که از اجناس داخل آن‌ها کم شده، مجدداً پر کنید.
  • سفارش محصولات جدیدی را که روز بعد به آن نیاز دارید انجام دهید. فراموش نکنید بروز بودن در ثبت سفارش اهمیت زیادی دارد. اگر می‌خواهید مشتری‌های خود را حفظ کنید، باید نیاز آن‌ها به اجناس جدید و مد روز را تأمین کنید. اگر فروشگاه شما به‌طور تخصصی در زمینه پوشاک زنانه فعالیت می‌کند، می‌توانید سفارشات مانتو عمده و شومیز عمده خود را از تولیدی مانتو و تولیدی شومیز آرمانتو تهیه کنید. همچنین می‌توانید در وب‌سایت این تولیدی جدیدترین مدهای روز پوشاک زنانه را مشاهده کنید.
  • تمام درها و پنجره‌ها را قفل کرده و بررسی کنید.
  • موجودی صندوق را بررسی کرده و از دقیق بودن سیستم مدیریت وجه نقد خود اطمینان حاصل کنید.
  • دوربین‌های امنیتی را بررسی کنید.
  • رایانه و دستگاه کارتخوان خاموش کنید.

 

کلام آخر

یک چک‌ لیست باز کردن مغازه مناسب به شما و کارکنانتان کمک می‌کند درطول روز متمرکز و دقیق باشید. همچنین می‌توانید موارد مشکل‌ساز را شناسایی کرده و فروشگاه خود را به‌طور مؤثرتری اداره کنید.

بهبود تجربه مشتری در مغازه

بهبود تجربه مشتری در فروشگاه

چند پیشنهاد برای بهبود تجربه مشتری در فروشگاه‌ها

وقتی در معرض فشارهای شغلی قرار می‌گیریم، اغلب استراتژی‌ها و توصیه‌هایی که بارها و بارها شنیده‌ایم را فراموش می‌کنیم. از جمله مواردی که به راحتی به دست فراموشی سپرده می‌شود، توجه به بهبود تجربه مشتری در فروشگاه است. به اندازه کافی درباره نحوه رفتار با مشتری بحث کرده‌ایم، مواردی مثل «همیشه حق با مشتری است»، «مشتری اولویت اول است»، «باید مثل مشتری فکر کنید» و غیره. البته، همه‌ی ما می‌دانیم که باید مثل مشتری فکر کنیم، اما نمی‌دانیم چگونه! اگر از خواندن انبوه مقالات و کتاب‌ها و مشاوره‌‍‌ها خسته شده‌اید، تولیدی پوشاک زنانه آرمانتو در این مقاله یک راهنمای کاربردی، برای روش‌های بهبود تجربه مشتری در فروشگاه گردآوری کرده‌ است.

اجناس باکیفیت و با قیمت مناسب بفروشید

درنهایت شما فروشگاه لباس هستید و مشتری‌ها به‌همین منظور وارد مغازه شما می‌شوند. شکی نیست که قیمت اجناس برای بیشتر خریداران مسئله مهمی است. تخفیف بیش‌ازحد‌ ممکن است فروش شما را در کوتاه‌مدت افزایش دهد، اما در بلندمدت سود را نیز کاهش خواهد داد. چیزی که بیش از قیمت باید برای شما اهمیت داشته باشد، بهبود تجربه مشتری در فروشگاه است. مشتری‌ها بیشتر خریدهای خود را از روی احساسات انجام می‌دهند. بنابراین بهبود تجربه مشتری در مغازه بسیار قدرتمندتر از تخفیف‌های قابل‌توجه، به رونق کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

با این‌حال قیمت نیز عامل کم‌اهمیتی نیست. توصیه ما این است که به جای اعمال تخفیف‌هایی که از سود نهایی شما کم کند، خریدهای خود را از تولیدی‌های باکیفیتی انجام دهید که قیمت‌های معقولی دارند. با پایین آوردن قیمت خرید خود، می‌توانید قیمت فروش را نیز کاهش داده و بیش از پیش رضایت مشتری‌ها را به دست آورید.

اگر شما یک فروشگاه لباس زنانه دارید، تولیدی پوشاک زنانه آرمانتو انتخاب مناسبی است. این تولیدی مانتو و تولیدی شومیز بهترین و باکیفیت‌ترین اجناس را با پایین‌ترین قیمت در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید سفارش‌های مانتو عمده و شومیز عمده خود را از طریق وب‌سایت این تولیدی ثبت کنید.

بهبود تجربه مشتری در فروشگاه

  • بهبود تجربه مشتری در مغازه تا حد زیادی به رفتار کارکنان بستگی دارد

چرا بعضی از فروشگاه‌ها همیشه مشتری‌های تکراری را به خود جذب می‌کنند؟ چه عاملی باعث بازگشت مشتری می‌شود؟ در بیشتر مواقع، پاسخ بهبود تجربه مشتری در فروشگاه است. باید از خودتان بپرسید در فروشگاه چه رفتاری با مشتری می‌شود؟ آیا آن‌ها با فروشنده‌ای که مفید و غیرمزاحم است تعامل داشتند؟ آیا آن‌ها آگاهانه خرید کردند؟ آیا احساس آرامش و اطمینان داشتند؟

بیشتر مدیران فروشگاه فکر می‌کنند، مشتریان دقیقاً می‌دانند چه می‌خواهند. درحالی‌که بسیاری از مردم برای تفریح و بدون قصد واقعی برای خرید کالا وارد مغازه می‌شوند. یک فروشنده آگاه باید آماده خدمت به چنین مشتریانی باشد.

بعضی از مدیران فروشگاه‌های لباس، دچار افراط می‌شوند و نظارت شدیدی روی فروشندگان خود اعمال می‌کنند. به عنوان مثال، از فروشندگان می‌خواهند هر روز بیست بازخورد از مشتری بگیرند. درنتیجه فروشندگان برای گرفتن بازخورد به مشتری‌ها فشار می‌آورند، حتی در شرایطی که آن‌ها تمایلی به این کار ندارند. در چنین مواردی، فعالیتی که در اصل با هدف بهبود تجربه مشتری در فروشگاه انجام شده بود، باعث ناامیدی مشتری‌ها می‌شود. بنابراین، باید سعی کنید فروشنده‌های مغازه شما ضمن همدلی و کمک به مشتریان، آن‌ها را تحت فشار قرار ندهند.

 

  • صف‌ها را کوتاه کنید!

دنیا، دنیای خرید و فروش آنلاین است. عدم تمایل مردم به ایستادن در صف‌های طولانی، شاید یکی از مهم‌ترین دلایل رونق خرید اینترنتی باشد. همه ما می‌دانیم صف‌های طولانی در فصل‌های اوج فروش چقدر کسالت‌بار و خسته‌کننده می‌شوند. اگر شما هم جای مشتری بودید، قطعاً تمایلی به ایستادن در آن صف‌ها نداشتید.

اغلب فروشگاه‌های لباس هنوز هم از صورت‌حساب‌های دستی استفاده می‌کنند. اگر شما هم به صورت دستی صورت‌حساب می‌گیرید، شاید لازم باشد سراغ نرم‌افزار Point of Sale بروید و روند انجام کارهایتان را سریع‌تر کنید. در هر صورت، اسکن بارکد همیشه سریع‌تر از نوشتن نام محصول با قلم است.

هرچند هیچ راهی برای حذف کامل صف‌های فروشگاهی وجود ندارد، اما می‌توان با چند اقدام جزئی به بهبود تجربه مشتری در فروشگاه کمک کرد. به عنوان مثال می‌توانید از پخش یک برنامه تلویزیونی جذاب، پخش موسیقی، تهویه مطبوع و قرار دادن آب‌سردکن در دسترس مشتری‌ها استفاده کنید.

 

  • فضای مناسبی برای اتاق پرو در نظر بگیرید

هیچ‌گاه از پرده به جای در، برای اتاق پرو استفاده نکنید. هرچند استفاده از پرده باعث می‌شود افراد سریع‌تر اتاق پرو را ترک کنند، اما از طرف دیگر مشتری را برای انتخاب سریع‌تر تحت فشار قرار داده و در بیشتر مواقع، آن‌ها را از خرید منصرف می‌کند. اتاق پرو مناسب باید دارای روشنایی کافی، تهویه مناسب، در قفل‌دار و محلی برای آویختن لباس‌ها باشد تا به بهبود تجربه مشتری در فروشگاه کمک کند.

 

  • والدین را در نظر بگیرید

والدین گروهی هستند که معمولاً نادیده گرفته می‌شوند. نه‌تنها فروشگاه‌های لباس، بلکه بسیاری از سالن‌های سینما، رستوران‌ها و فروشگاه‌های پوشاک بزرگ نیز اهمیتی به والدین نمی‌دهند. فکر نمی‌کنید داشتن چند وسیله بازی، همراه با یک نفر که مسئول مراقبت از کودکان باشد، خیال والدین را راحت کند؟

از این ایده می‌توان برای بهبود تجربه مشتری در فروشگاه استفاده کرد. وجود چنین امکاناتی همان چیزی است که پدر و مادرها برای یک خرید آسوده و راحت نیاز دارند.

 

  • فروشندگان راضی، مشتریان را راضی می‌کنند

فراموش نکنید که فروشندگان در خط مقدم تجارت شما قرار دارند. آن‌ها چهره کلی فروشگاه شما را نشان می‌دهند، زیرا مستقیماً با مشتریان سر و کار دارند. اگر فروشندگان ناراضی یا ناآگاه باشند، بدون‌شک مشتریان متوجه خواهند شد.

از طرف دیگر، فروشندگانی که آگاه، تحصیل‌کرده و باتجربه باشند، از اعتمادبه‌نفس و رضایت شغلی بیشتری برخوردارند. آن‌ها می‌دانند در کار خود مهارت دارند، زیرا ابزار و دانش لازم برای موفقیت به آن‌ها داده شده است. این رضایت و اطمینان می‌تواند به بهبود تجربه مشتری در فروشگاه کمک کند. بنابراین، بد نیست گاهی‌اوقات چند جلسه آموزشی برای فروشندگان خود ترتیب دهید، یا محتواهای مرتبط با تقویت مهارت‌های فروشندگی را در اختیارشان بگذارید.

 

  • نحوه برخورد با مشتری در لحظه ورود به فروشگاه را جدی بگیرید

اگر بگوییم فرآیند بهبود تجربه مشتری در فروشگاه از لحظه ورود آن‌ها به مغازه آغاز می‌شود، اغراق نکرده‌ایم. اگر مشتری در لحظه ورود، با فروشندگانی روبرو شود که اطراف پیشخوان با هم صحبت می‌کنند، یا موبایلشان را چک می‌کنند، احساس بدی خواهد داشت. شما باید به فروشندگان خود آموزش دهید که به محض ورود مشتری به مغازه، با او درگیر شوند. به گرمی سلام و خوشامدگویی کنند و علاقه خود را برای کمک به مشتری‌ها نشان دهند. این اولین گام درجهت بهبود تجربه مشتری در مغازه است.

 

  • از خوشحالی مشتری خود خوشحال باشید

در بسیاری از موارد، فروشندگان توانایی تهیه لباس‌های گران‌قیمتی را که به دیگران می‌فروشند ندارند. این مسئله ممکن است به ایجاد احساس حسادت در آن‌ها منجر شده و برتوانایی فروشندگی آن‌ها تأثیر بگذارد. شما باید به فروشندگان خود آموزش دهید که از هیجان خرید کالا توسط اشخاص دیگر لذت ببرند.

 

کلام آخر

در این مقاله، نکات مهمی را در ارتباط با بهبود تجربه مشتری در فروشگاه مطرح کردیم. بهره‌گیری از این توصیه‌ها نیاز به تمرین و کسب تجربه دارد. می‌توانید از همین امروز شروع کنید و این نکات را یک به یک در فروشگاه خود اعمال کنید. مطمئن باشید پس از یک مدت کوتاه، شاهد تغییرات اساسی در میزان فروش خود خواهید بود.

نکاتی برای اداره موفق فروشگاه لباس

اگر انگیزه بالایی برای کارآفرینی دارید و به تجارت لباس علاقه‌مند هستید، باید بگوییم در مسیر درستی قرار گرفته‌اید.

اگر اصول حرفه‌ای اداره فروشگاه لباس موفق را بدانید، قطعاً تجارت رو به رشدی خواهید داشت. البته شروع کار یک چیز است و اداره آن یک چیز دیگر. اداره فروشگاه لباس کار بسیار دشواری است، زیرا در کار شما صدها رقیب وجود دارد.

عوامل بسیاری در ارتقا و رشد تجارت شما تأثیرگذار است، اما شاید مهم‌ترین اصل توجه به کیفیت اجناس داخل مغازه باشد. به همین دلیل تهیه کالا از تولیدی‌های باکیفیت اهمیت زیادی دارد.

تولیدی لباس زنانه آرمانتو انواع مانتو عمده ارزان و شومیز عمده را با قیمت مناسب و تضمین کیفیت ارائه می‌دهد. خرید از این تولیدی نیاز به حضور فیزیکی ندارد و به‌صورت اینترنتی نیز انجام‌پذیر است. در این مقاله، چند نکته مهم و کاربردی را برای اداره فروشگاه لباس موفق گردآوری کرده‌ایم.

تولیدی شومیز عمده

  • از آخرین مدها آگاه باشید

وقتی صحبت از آخرین مد می‌شود، هرگز تصور نکنید همه چیز را می‌دانید. سعی کنید همیشه با روندهای محلی و ملی در دنیای مد همراه باشید. با این‌کار می‌توانید اطلاعاتی راجع به اینکه ترجیحات جدید مشتریان شما چیست، به دست آورده و پیشنهادهای بهتری به آن‌ها بدهید. با این‌حال به خاطر داشته باشید که ممکن است مدهای خیلی جدید عملکرد خوبی در فروشگاه شما نداشته باشند. یکی دیگر از اصول اداره فروشگاه لباس این است که قبل از افزودن جدیدترین مدها به فهرست کالاهای خود، بررسی کنید که آیا بازاری برای آن‌ها وجود دارد، یا خیر. برای آگاهی از جدیدترین مدهای لباس زنانه می‌توانید از وب‌سایت تولیدی پوشاک زنانه آرمانتو استفاده کنید. در این وب‌سایت به جدیدترین مدهای تولیدی مانتو و شومیز دسترسی دارید و می‌توانید از خدمات فروش اینترنتی بهره‌مند شوید.

  • یک زمینه (theme) ثابت را حفظ کنید

سعی کنید در اداره فروشگاه لباس خود از یک زمینه ثابت استفاده کنید. مشتریان باید بدانند هنگام بازدید از فروشگاه، با چه چیزهایی روبرو خواهند شد. به عنوان مثال، اگر فروشگاه شما به‌طور ویژه پوشاک زنانه و دخترانه می‌فروشد، بهتر است مغازه و ویترین خود را با رنگ‌های صورتی، سبز، لیمویی و طرح‌های گورخری و پلنگی تزئین کنید. همچنین باید کالاهایی متناسب با گروه هدف خود انتخاب کنید. برای این‌کار به دنبال یک تولیدی پوشاک زنانه مدرن و پرتنوع باشید. پایبندی به یک زمینه واحد باعث جذب مشتریان وفادار و ساخت یک فروشگاه بی‌نظیر خواهد شد.

  • از فروشندگان مجرب استفاده کنید

همیشه افرادی را استخدام کنید که از هر نظر متناسب با شغل مورد نظر باشند. تجربه‌های قبلی و مهارت‌های فروشندگی اهمیت زیادی دارند. اداره فروشگاه لباس موفق تا حد زیادی به میزان آمادگی کارکنان شما بستگی دارد. بنابراین کارکنان و به ویژه فروشندگان خود را به دقت انتخاب کنید.

  • هرگز بازاریابی را متوقف نکنید

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از صاحبان مشاغل مرتکب می‌شوند، متوقف کردن بازاریابی به‌محض پیدا شدن چند مشتری خوب است. این کار اشتباه است، زیرا هیچ تضمینی برای بازگشت مکرر مشتریانی که برای اولین‌بار فروشگاه شما را انتخاب کرده‌اند، وجود ندارد. اداره فروشگاه لباس شما وقتی موفقیت‌آمیز خواهد بود که هجوم مداوم مشتری‌های جدید را در پی داشته باشد.

  • مشتریان خود را حفظ کنید

اشتباه رایج دیگر صاحبان مشاغل این است که هیچ تلاشی برای حفظ مشتری های خود نمی‌کنند. آن‌ها به اشتباه تصور می‌کنند تمام آن‌چه که برای اداره فروشگاه لباس نیاز دارند، یک مجموعه دائمی از مشتریان جدید است. با این‌حال مشتریان قبلی، نسبت به مشتریان جدید اهمیت بیشتری دارند، زیرا می‌توانند به عنوان بازاریاب شما فعالیت کرده و از طریق تبلیغ دهان به دهان کسب و کار شما را گسترش دهند. یکی از مؤثرترین روش‌های حفظ مشتریان، ارائه تخفیف‌های جذاب است.

  • به مشتری‌ها خدماتی عالی ارائه دهید

اگر از کارکنانی استفاده کنید که بتوانند از انتخاب لباس تا فرآیند پرداخت به مشتری‌ کمک کنند، خریداران راضی‌تری خواهید داشت. البته فراموش نکنید که چسبیدن بیش از حد به مشتری و دنبال کردن او، به‌طوری که خریدار را دچار احساس ناراحتی یا فشار کند نتیجه‌ی برعکس می‌دهد. بنابراین، یکی دیگر از اصول اداره فروشگاه لباس موفق این است که فقط وقتی مشتری به شما نیاز دارد، در کنار او باشد.

  • روی کیفیت کالاهای خود تمرکز کنید

فروشگاه لباس شما تا زمانی که محصولات با کیفیت بالا ارائه می‌دهد، همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد. حتی اگر هیچ‌کدام از اصول دیگر را نیز رعایت نکنید، رعایت همین یک نکته باعث می‌شود تبدیل به انتخاب دائمی مشتری‌ها شوید. لحظه‌ای که ارائه کیفیت خوب را از اصول اداره فروشگاه لباس خود حذف کنید، سقوط تجارت شما آغاز خواهد شد. به همین دلیل بهتر است اجناس خود را از تولیدی‌های باسابقه‌ای تهیه کنید که تضمین کیفیت دارند. تولیدی پوشاک زنانه آرمانتو با بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت، می‌تواند تنوع بی‌نظیری از کالاهای مورد نیاز فروشگاه شما را تأمین کند.

  • تعامل با مشتری‌ها حیاتی است

یکی از ویژگی‌های بارز مشاغل موفق، پاسخگویی، ارتباط و تقویت تعامل با مشتریان است. همیشه در اولین فرصت به سؤالات و شکایات مشتری‌های خود پاسخ دهید. برقراری ارتباط می‌تواند از طریق تلفن یا ایمیل باشد. علاوه‌براین، همیشه باید سعی کنید مشتری‌ها را به بیان دیدگاه‌هایشان درارتباط با محصولات یا خدمات خود تشویق کنید. این‌کار به شما کمک خواهد کرد ترجیحات آن‌ها را بهتر درک کرده و خدمات مناسب‌تری ارائه دهید.

  • مقدار کالای مناسبی داشته باشید

یکی از اصول مهم اداره فروشگاه لباس موفق داشتن کالا به اندازه مناسب است. بیش از حد فروشگاه خود را شلوغ نکنید. این‌کار باعث سردرگمی یا خستگی مشتری می‌شود. البته داشتن گزینه‌های کافی برای انتخاب نیز مهم است.

  • در اداره فروشگاه لباس خود از جدیدترین فناوری‌ها استفاده کنید

اگر استفاده از یک فناوری خاص بخشی از کارهای شما را ساده‌تر می‌کند، همیشه سعی کنید از آن در اداره فروشگاه لباس خود استفاده کنید. این‌کار باعث می‌شود مشتریان جدید جذب فروشگاه شما شوند. به‌عنوان مثال، اگر فروشگاه‌های دیگر از سیستم پرداخت POS استفاده می‌کنند، فروشگاه شما با نداشتن همین مورد نیز ضرر بزرگی خواهد کرد. این‌روزها بیشتر فروشگاه‌ها، فروش خود را اینترنتی کرده‌اند، بنابراین باید سعی کنید از این قافله نیز عقب نمانید. تهیه یک وب‌سایت کاربرپسند و مناسب کمک بزرگی در این زمینه است. با این‌کار، هم محدودیت جغرافیایی را در جذب مشتری پشت سر می‌گذارید و هم فروش بالاتری خواهید داشت.

  • افزایش فروش

یکی از روش‌های خوب کسب درآمد بیشتر از مشتریان، تشویق آن‌ها به خرید محصولات دیگری است که در ابتدا قصد خرید آن‌ها را نداشتند. پس از انجام خرید، باید به مشتری‌ها موارد دیگری را نیز که با خرید آن‌ها مرتبط است پیشنهاد دهید. این استراتژی به شما کمک می‌کند فروش بیشتری داشته باشید. به‌عنوان مثال وقتی مشتری از شما شومیز می‌خرد، می‌توانید او را به خرید شلواری که هماهنگ با رنگ و مدل انتخابی اوست تشویق کنید.

  • جلوی سرقت و زیان خود را بگیرید

هیچ‌چیز بیشتر از دزدی نمی‌تواند شما را در اداره فروشگاه لباس خود با ناکامی روبرو کند. همیشه موجودی خود را کنترل کنید تا میزان ضررهایتان را بدانید. از دوربین‌های امنیتی برای مراقبت از کارمندان و رفت‌ و آمدها استفاده کنید. به‌طور خلاصه، از تمام اقدامات احتیاطی استفاده کنید تا مطمئن شوید کارکنان و مشتریان از شما سرقت نمی‌کنند.

کلام آخر

اداره فروشگاه لباس موفق کار دشواری است، اما اگر اصول مربوط به آن را بدانید، دچار مشکل نخواهید شد. مهم‌ترین اصل، ارائه کالاهای باکیفیت و مد روز است. آرمانتو، بزرگترین تولیدی پوشاک زنانه در جنوب کشور است. تمامی محصولات آرمانتو ضمانت کیفیت و دوخت دارند. بنابراین می‌توانید با خیالی آسوده، کالاهای مغازه خود را به صورت عمده از این تولیدی تهیه کنید. اگر به دنبال خرید مانتو عمده، شومیز عمده، لباس راحتی زنانه و غیره هستید، می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی سفارش داده و در محل کار خود تحویل بگیرید.

رفتار درست با مشتری

کارهایی که مشتریان شما را آزار میدهد

مهم‌ترین دارایی تجارت شما مشتریان آن هستند، بنابراین باید مطمئن شوید که اصول رفتار درست با مشتری را می‌دانید و به کار می‌گیرید. بدون مشتری‌ها، هیچ‌‌گاه نمی‌توانستید تجارت خود را راه‌اندازی کنید. مطمئناً می‌توانید با محصولات بی‌نظیر و باکیفیت، هدایای رایگان یا کاهش قیمت و تخفیف‌های ویژه، مشتری‌های جدیدی پیدا کنید. اما اگر رفتار درست با مشتری را بلد نباشید، آن‌ها به فروشگاه شما برنخواهند گشت. گاهی ایجاد روابط مناسب با مشتری می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. مهم‌ترین اصل این است که مشتری احساس خوشایندی داشته باشد. تولیدی پوشاک زنانه آرمانتو در این مقاله، به اشتباهات رایج فروشندگان لباس که باعث از دست رفتن مشتریان می‌شود، می‌پردازد. با دقت به این نکات می‌توانید اصول رفتار صحیح با مشتری را بیاموزید.

جدیدترین کالاها در تولیدی بزرگ آرمانتو

۱-نداشتن کالاهای مناسب

این نکته اهمیت بسیاری دارد که بدانید کالاهای شما تنوع مورد نظر مشتری را داشته باشند. اگر مشتری از یک کالا خوشش بیاید اما نتواند سایز متناسب خود را در مغازه شما پیدا کند، قطعاً ناامید خواهد شد. بنابراین، به‌طور پیوسته کالاها را تجزیه و تحلیل کرده و موجودی خود را ارزیابی کنید. سعی کنید مد روز و ترجیحات مشتری‌ها را در نظر بگیرید. برای آگاهی از جدیدترین مدهای تولیدی مانتو و تولیدی شومیز می‌توانید به وب‌سایت تولیدی پوشاک زنانه آرمانتو مراجعه کنید.

۲- تقاضای اطلاعات بیش از حد درقبال ارائه ارزش کم

هرچند جمع‌آوری اطلاعات مشتریان یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در اداره فروشگاه لباس خود باید انجام دهید، اما مطمئن شوید مشتریان شما از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود احساس بدی نداشته باشند. البته مشتری‌های امروزی نسبت به مشتری‌های گذشته، راحت‌تر اطلاعات شخصی خود را در اختیار فروشنده‌ها قرار می‌دهند، به‌شرطی که انجام این کار ارزشی به دنبال داشته باشد. بنابراین فقط به جمع‌آوری و احتکار اطلاعات شخصی مشتری‌ها اکتفا نکنید. از این داده‌ها برای تهیه ارزش‌های خاص، مثلاً پیشنهادات ویژه، محتوای مفید شخصی‌سازی شده یا ایجاد تجربیات اختصاصی استفاده کنید. فراموش نکنید اگر مشتری‌ها احساس کنند با ارائه اطلاعات شخصی خود، چیزی به دست می‌آورند، به احتمال بیشتری جزئیات مربوط به خود را با شما به اشتراک می‌گذارند.

۳- گنجاندن کالاهای بی‌ربط در قفسه‌ها

یکی دیگر از اصول رفتار درست با مشتری گزینش صحیح کالاها است. اگر کسی به یک فروشگاه لباس بچه‌گانه می‌رود، قطعاً قصد ندارد برای مادرش خرید کند، یا یک هدفون یا سی‌دی هم بخرد. وجود کالاهای اضافی در فروشگاه علاوه بر سردرگمی مشتری، فضای شما را برای ارائه‌ی محصولات مورد نیاز مشتری‌ها کاهش می‌دهد. می‌توان گفت یکی از مهم‌‎ترین کلیدهای رفتار درست با مشتری داشتن توانایی تهیه محصولات درست است. انجام این‌کار با تجزیه و تحلیل موجودی شما آغاز می‌شود. البته یکی از مؤلفه‌های مهم دیگر نیز شناخت مشتریان و بازار است.

برای این‌کار بهتر است همیشه از تحولات بازار پوشاک آگاه باشید و داغ‌ترین و بروزترین محصولات را برای قفسه‌های خود تهیه کنید. یکی از کارهایی که رسیدن به این هدف را تسهیل می‌کند، تعامل مداوم با مشتری‌ها است. از این طریق می‌توانید بفهمید آن‌ها مایل به خرید چه چیزهایی هستند. همچنین می‌توانید برای تهیه محصولات خود از تولیدی‌های بزرگ و باکیفیت استفاده کنید. اگر فروشگاه شما ویژه‌ی فروش لباس‌های زنانه است، تولیدی پوشاک زنانه آرمانتو تنوع بی‌نظیری از محصولات باکیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید محصولات مورد نیاز خود، از این تولیدی باسابقه سفارش دهید.

۴- بی‌نظمی فروشگاه

اگر فروشگاه شما بی‌نظم باشد، حتی داشتن بهترین محصولات هم تجارت شما را نجات نخواهد داد. به‌عنوان مثال، برچسب‌های قیمت اشتباه، قفسه‌های به‌هم‌ریخته، ویترین شلوغ و غیره نمونه‌هایی از بی‌نظمی‌های متداول فروشگاه‌های لباس است. بهتر است در طول روز چندین مرتبه فروشگاه خود را مرتب کنید. به کارکنان دستور دهید قفسه‌های خالی را پر کنند و برچسب و علامت‌های محصولات را از نظر صحت بررسی کنند. انجام این اقدامات پیدا کردن کالاها در زمان نیاز را آسان‌تر کرده و باعث می‌شود فروشگاه شما بسیار شیک دیده شود. وقتی مشتری وارد یک فروشگاه منظم می‌شود احساس آرامش می‌کند، و این یکی از مهم‌ترین اصول رفتار صحیح با مشتری است.

۵- استخدام کارکنانی که فاقد مهارت‌های ارتباطی هستند

عدم همدلی در خدمات‌رسانی به مشتری و نداشتن مهارت‌های ارتباطی کافی یکی دیگر از موانع رفتار درست با مشتری است. اگر فروشندگان شما از مشتری اجتناب می‌کنند، از برقراری ارتباط چشمی گریزان بوده و علاقه‌ای به تعامل و درگیر شدن با مشتری ندارند، بهتر است هرچه زودتر به فکر تغییر کارکنان خود باشید. فروشندگان شما نقش عمده‌ای در ساخت یک تجربه خرید خوشایند دارند. در ادامه به بعضی از نمونه‌های رفتار درست با مشتری که باید مطمئن شوید کارکنان شما انجام می‌دهند، اشاره می‌کنیم:

  • به روشی دوستانه و صمیمانه به مشتری سلام کرده و خوشامدگویی کنید.
  • مهارت گوش دادن فعال را تمرین کنید.
  • شناخت شخصیت‌های مختلف مشتری‌ها را تمرین کنید.
  • بدانید در چه زمان‌هایی می‌توانید مشتری را به خرید بیشتر ترغیب کنید.

۶- اهمیت ندادن به آراستگی کارکنان

نکته مهم دیگر آن است که مطمئن شوید ظاهر شما با هدفی که برای فروشگاه خود انتخاب کرده‌اید هماهنگی دارد. اگر شما یک بوتیک مدل بالای زنانه دارید که مشتری‌های هدف آن کارمندان سطح بالای جامعه هستند، باید از لباس‌های فرم یک شکل حرفه‌ای استفاده کنید. اما اگر مشتری‌های شما را عموم مردم تشکیل می‌دهند، می‌توانید به فروشندگان خود آزادی بیشتری بدهید تا لباس‌های خود را مطابق مد روز و سلیقه مشتری‌های هدف فروشگاه انتخاب کنند. نکته مهم این است که یکی از اصول رفتار درست با مشتری آن است که بدانید مشتری‌ها چه توقعی از شما دارند و خودتان را با انتظار آن‌ها هماهنگ کنید.

۷- دشوار کردن تعویض یا مرجوعی کالا

«لطفاً در انتخاب خود دقت فرمایید، جنس فروخته شده به هیچ‌عنوان تعویض یا پس گرفته نمی‌شود.» شاید شما هم در فروشگاه خود از این عبارات استفاده کرده باشید. بد نیست بدانید مهم‌ترین اصل در رفتار درست با مشتری ایجاد احساس آرامش و اطمینان در آن‌ها است. چیزی که با استفاده از چنین جملاتی کاملاً بر باد می‌رود. اگر برایتان امکان دارد، کمی از سختگیری‌های خود کم کنید و اجازه تعویض یا برگرداندن کالاهای خریداری شده را بدهید. این‌کار باعث می‌شود مشتری‌ها با اطمینان و آرامش بیشتری از شما خرید کرده و به احتمال بیشتری به مغازه شما برگردند.

۸- جدی نگرفتن مشتری

اگر می‌خواهید رفتار درست با مشتری را تمرین کنید، باید به آن‌ها احساس اهمیت و قدردانی بدهید. مهم نیست سؤال مشتری چقدر به نظر شما مسخره یا حتی احمقانه باشد، اگر احساس کنند شما به آن‌ها می‌خندید، هیچ‌‎چیز از شما نخواهند خرید.

۹- قدرت «بله گفتن» را دست کم نگیرید

همیشه به دنبال راه‌هایی برای کمک به مشتریان خود باشید. اگر آن‌ها درخواستی از شما دارند، (تا زمانی که منطقی باشد) آن را قبول کنید. البته محدودیت‌های خود را نیز بپذیرید. شما نمی‌توانید همه‌ی نیازهای مشتری را تأمین کنید. اگر محصولی جزء موجودی شما نیست، از طریق پیشنهاد راه‌حل‌های جایگزین به مشتری کمک کنید.

۱۰- در دسترس نبودن

کاری کنید که فرآیند خرید برای مشتری‌ها آسان و آرامش‌بخش باشد. به عنوان مثال می‌توانید خرید اینترنتی، یا سفارش‌گیری از اینستاگرام و سایر شبکه‌های مجازی را به مشتریان خود پیشنهاد دهید. این ایده، به‌ویژه در شرایط کنونی که بحران کرونا خرید و فروش را دچار مشکل کرده است، اهمیت بیشتری دارد. فقط اگر گفتید کاری را انجام می‌دهید، حتماً آن را انجام دهید.

 

کلام آخر

امیدواریم نکاتی که در رابطه با رفتار درست با مشتری مطرح کردیم، مشتری‌های شما را بیشتر کند. اگر متوجه شدید شما یا سایر کارکنان فروشگاهتان در بعضی از این موارد مشکل دارید، بهتر است از فرصت استفاده کرده و هرچه سریع‌تر شرایط را تغییر دهید. شاید شما نیاز به تغییر نگرش خود یا کارکنانتان داشته باشید. شاید باید سیاست‌های فروشگاه را بروز کنید. شاید هم نیاز به یک سیستم فروش آنلاین جدید داشته باشید. در هر صورت، تجارت خود را در نظر گرفته و با توجه به نوع کار خود، اصول رفتار صحیح با مشتری را به کار بگیرید تا راه‌های کمک به رشد کسب و کارتان را پیدا کنید.